Budowa bazy klientów na podstawie zamówień

Istnieje szereg różnych strategii pozyskiwania klientów. Przykładowo jedne firmy stawiają na zdobywanie z rynku „gotowych” klientów, czyli przekonanych do zakupu i szukających aktywnie dostawcy; drugie natomiast starają się dotrzeć do osób, które dopiero w nieokreślonej perspektywie czasowej mogą dokonać zamówienia. I o tych drugich głównie walczymy. Budowa bazy potencjalnych klientów jest procesem długotrwałym.
Najlepsze wskaźniki efektywności na akcjach marketingowych, niezależnie czy jest to email marketing, akcja SMS-owa, czy telemarketing, uzyskuje się właśnie na bazach własnych, tj. klientach z którymi podtrzymuje się stały kontakt. Aby zbudować taką bazę klientów, trzeba się mocno napracować. Taka strategia sprzedaży wymaga olbrzymiej systematyczności. A w przestrzeganiu jej pomagają systemy klasy CRM oraz przede wszystkim konsekwentna postawa osób zarządzających. Gdyż wbrew pozorom wszystko można szybko i łatwo … spartaczyć.
Team SECURION zapewni Ci najlepsze wyniki i stałe wsparcie.

bazaa

Czy budowanie bazy klientów jest dla każdego?

Na rynku krajowym działa bardzo duża liczba przedsiębiorstw specjalizujących się w handlu. Często są to odległe od siebie rodzaje działalności, jednak reguła budowania bazy klientów pozostaje niezmieniona. Najlepszy sposób na wyróżnienie się to nie tylko posiadanie dobrego handlowca, jak uważa wiele osób. Jednym z głównych elementów jest zaistnienie w podświadomości klienta jako właśnie ci, których powinien wybrać. Można to osiągnąć poprzez wyżej wymienione elementy. Bardzo ważne jest, co warto podkreślić po raz kolejny, zachowanie równowagi pomiędzy stałymi klientami a pozyskiwaniem zupełnie nowych. Przedłożenie jednych nad drugich może okazać się katastrofalne w skutkach – można bowiem utracić stałych klientów i nie stworzyć nowej bazy.

Zachowanie odpowiednich relacji z klientem jest równie ważne. Dzięki temu handlowiec jest w stanie nie tylko utrzymać kontakt i stać się autorytetem klienta, lecz także pozyskać nowe kontakty, które będą pomocne podczas tworzenia nowej bazy. Ostatnim ważnym elementem jest rozpoznanie – bez niego wejście na rynek może okazać się porażką – pierwsze wrażenie i opinia o naszym przedsiębiorstwie może wpłynąć na brak klientów.

Budowanie bazy klientów zawsze było istotnym elementem pracy każdego przedsiębiorstwa handlowego, w ostatnich latach jednak zyskało na wartości. Bez bazy dotarcie do większego grona byłoby niemożliwe, a to właśnie dzięki sieci poleceń i referencji można uzyskać zadowalające efekty. Odpowiednio skonstruowana baza klientów oraz ofert dla nich przygotowanych wpływa na wyniki handlowca, które z kolei przekładają się na końcowe efekty całego przedsiębiorstwa.

Zyskaj dane kontaktowe do potencjalnych partnerów  biznesowych lub klientów

kontakt

Nasze zasoby są cały czas monitorowane i wzbogacane o nowe informacje, dzięki temu zawsze dostarczamy aktualne template'y bazy firm.

Dbając o bezpieczeństwo udostępnianych przez nas danych osobowych, dajemy Ci dostęp do naszych baz w modelu licencyjnym. Żeby zbudować własną bazę danych i sprawdzić jej potencjał, wystarczy zaakceptować regulamin. Umowa jest podpisywana dopiero, kiedy chcesz skorzystać z danych i zyskać informacje o kontaktach w bazie.

Budowanie bazy klientów a istota rozpoznania

Pozyskiwanie nowych klientów na rynku jest kluczowym elementem działania każdego przedsiębiorstwa. Najskuteczniejszą metodą w budowaniu bazy klientów jest oczywiście uzyskiwanie referencji. Bardzo ważne jest także rozpoznanie branży, w której działamy my oraz nasi potencjalni klienci. Dzięki takiemu zabiegowi dobry handlowiec ma możliwość przygotowania oferty na podstawie potrzeb klienta oraz zapotrzebowania klientów z tej samej branży – tak przygotowana oferta jest specjalnie dopasowana do klienta i dzięki temu dużo bardziej dla niego atrakcyjna. Taki zabieg pozwala także na uznanie przez klienta handlowca za profesjonalistę już podczas pierwszego spotkania. Pierwsze wrażenie podczas spotkania handlowego jest niezwykle istotne, a dzięki rozpoznaniu i odpowiednio dobranej ofercie może być ono naprawdę bardzo dobre.