Planowanie artykułów pod SEO
Optymalizacja bloga pod pozycjonowanie pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i wypromować blog oraz stronę/sklep w Google. Optymalizacja blogów ma szczególnie znaczenie, gdy planujemy na nim zarabiać i jesteśmy gotowi na regularną inwestycję w SEO dla blogów. Jakie działania są realizowane w ramach optymalizacji dla blogów?
Optymalizacja techniczna bloga
Optymalizację bloga warto rozpocząć od zmian z zakresu technicznego SEO. W zależności od tego, jaką platformę wybraliśmy dla swojego bloga, działania te mogą być przeprowadzone z poziomu panelu zarządzania treścią lub poprzez wprowadzanie zmian w kodzie. Działania w ramach optymalizacji bloga to na przykład:
- wzbogacenie we frazy nagłówków i meta danych
- przygotowanie indywidualnych i pasujących tematycznie opisów i tytułów stron
- ustawienie czytelnych adresów URL
- uporządkowanie struktury linkowania pomiędzy podstronami
- opracowanie tekstów zoptymalizowanych pod SEO
- wykrycie i usunięcie zduplikowanej treści
- wdrożenie przekierowań
- wykluczenie niektórych stron z indeksowania
Optymalizacja treści pod pozycjonowanie
Dla blogerów szczególnie istotna jest optymalizacja treści bloga. Niezbędne jest wyszukanie i dobranie fraz, na które chcemy wyświetlać się w Google. Aby wyszukiwać słowa kluczowe do optymalizacji blogów, stosujemy narzędzia oraz przeprowadzamy analizę konkurencji. Wybór fraz powinien odzwierciedlać potrzeby czytelników bloga. Zamiast pozycjonować się na frazy ogóle, w przypadku blogów - lepiej skupić się na frazach typu long-tail, opisujących konkretną potrzebę użytkownika, np. “co ciekawego zobaczyć w Poznaniu?”
Najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane przy optymalizacji blogów pod względem zawartości fraz to:
- keywordtool.io
- Keyword Finder
- Ubersuggest
- Ahrefs
- SEMSTORM
- Senuto
- Answer the Public
Jak pozycjonować treści?
Pierwszym krokiem jest wdrożenie technicznej optymalizacji blogów. Następnie praca skupia się na optymalizacji artykułów blogerskich i pozyskiwaniu linków. Optymalizacja blogów pod pozycjonowanie jest czasochłonna tak samo, jak w przypadku każdej innej strony. Szczególnie, że pozycjonowanie bloga doskonale uzupełnia inne działania promocyjne, np. promocję w mediach społecznościowych lub content marketing, możemy zaoferować usługę łączoną.
Platformy blogowe przyjazne dla SEO
Warto już na początku wybrać platformę, która umożliwi przeprowadzenie optymalizacji bloga. Blogerzy najczęściej wybierają platformę WordPress. Optymalizacja WordPress wymaga dodania wtyczek, ale pozwala na dużą swobodę działań optymalizacji pod SEO. Natomiast WordPress zdaniem twórców jest już zoptymalizowany pod pozycjonowanie, więc nie ma potrzeby dalszej optymalizacji. Wielu pozycjonerów nie zgodzi się i uzna, że optymalizacja WordPress jest niewystarczająca.