Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to specyficzna usługa wymagająca często odmiennych technik i strategii niż w przypadku standardowych stron usługowych.

Zdobyte przez nas doświadczenie na przestrzeni lat pozwoliło opracować autorski system pozycjonowania sklepów internetowych. Skupiamy się na maksymalnym wykorzystania potencjału każdej strony czy sklepu internetowego i znalezieniu rozwiązań pozwalających na maksymalizację zysków.

XXXXXX

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany proces składający się z wielu różnych czynników. Jest ich około 250 i to one wpływają na obecność danej strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla konkretnych fraz, co zwiększa ruch na witrynie oraz potencjał sprzedażowy.

Posiadanie strony internetowej czy to jedno. Bez pozycjonowania strony nie będzie ona jednak widoczna w zasadzie dla nikogo. Dopiero tworzenie wartościowych treści, unikalnych opisów produktów i odpowiednia praca z kodem strony czy inteligentnym linkowaniem sprawią, że Twoja strona zacznie przeskakiwać w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. To właśnie jest celem pozycjonowania strony internetowej. Konkurencja w przypadku pozycjonowania stron internetowych jest potężna – w zasadzie trudno wyobrazić sobie bardziej konkurencyjne środowisko pracy. Twoim celem jest bowiem zawsze pierwsza strona wyników wyszukiwania – to na niej zatrzymuje się ponad 90% użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google.

Przyjmuje się, że na pozycję strony wpływa około 250 czynników – ich waga oraz ilość ulegają okresowej zmianie – za każdym razem kiedy Google wprowadza nowości w swoim algorytmie. Google bardzo niechętnie dzieli się dokładnymi danymi dotyczącymi tego co działa bardziej, a co mniej. Wynika to bowiem z faktu, że Google nie popiera działań związanych z “celowym” przesuwaniem swojej strony w wynikach wyszukiwania poza organicznym dodawaniem treści i optymalizacją kodu strony by ułatwiać robotom jej indeksowanie. Dlatego większość wiedzy opiera się na doświadczeniu pozycjonerów, nieustannym testowaniu i metodach prób i błędów. Co więcej – przez okresowe zmiany algorytmów szczególnie ważne jest, by ludzie odpowiadający za pozycjonowanie trzymali rękę na pulsie i cały czas obserwowali i uczyli się.

Atuty pozycjonowania by SECURION

Pozycjonowanie stron internetowych – jak wszystko na tym świecie – działa w określonych sytuacjach i dobrze, kiedy przed podjęciem decyzji zdajemy sobie sprawę z kilku faktów. Po pierwsze pozycjonowanie strony doskonale sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych. Oferują one sporo podstron, które można naturalnie wykorzystać do tego zadania. Ponadto pozycjonowanie stron internetowych obliczone jest na działanie długofalowe i trwałe zakotwiczenie się na stronie wyszukiwania. Wymaga jednak pracy ze stosunkowo stałym zestawem fraz kluczowych + dodawanie nowych wedle potrzeb i nowych możliwości rynkowych. Okresowe zmiany wybranych na początku słów kluczowych przeczy jednak idei pozycjonowania i na pewno nie powinno się zdarzyć. Pozycjonowanie stron internetowych sprawdza się w promocji usług i produktów większości branż obecnych w internecie. Należy jednak pamiętać o idei budowania pozycjonowania chociażby pod długi ogon. Wiele obszarów jest bowiem na tyle silnie obsadzonych, że pozycjonowanie może zająć niewspółmiernie dużo czasu do zakładanych korzyści. Najlepiej skontaktować się z nami i poprosić o wycenę działań dla swojej domeny. W naszym przypadku każdorazowo przyglądamy się temu, jak najlepiej i pod jakim kątem wypozycjonować daną stronę internetową.

Dobrze pozycjonowana strona internetowa wpływa na reputację firmy. Wielu użytkowników wciąż pomija widoczne w wyszukiwarce reklamy Google Ads (mimo ich dobrego spasowania z wyszukiwanym zapytaniem) i automatycznie przechodzi do wyników organicznych. Bycie na pierwszych miejscach jest zatem nie do przecenienia.
Poza tym pozycjonowanie jest stosunkowo tanią metodą na pozyskiwanie wysoko jakościowego ruchu na danej stronie. Problemem jest jedynie fakt, że pozycjonowanie strony internetowej zajmuje stosunkowo sporo czasu. Jeżeli jest to rzecz do zaakceptowania przez Ciebie – nie zwlekaj dłużej i napisz do nas!

SEO - Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki SEO

seo

Mianem optymalizacji strony określa się pulę prac przy witrynie, które mają służyć przygotowaniu jej do współpracy z robotami sieciowymi Google. Optymalizacja przedkłada się na łatwość indeksowania strony, a w konsekwencji na wzrosty pozycji.

Co m.in. robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?

Zakres działania uzależniony jest od dostępów, które otrzymaliśmy, budowy strony, technologii, w jakiej została wykonana, akceptacji klienta dla prowadzonych prac
  • Podpinamy stronę pod narzędzia jak Google Search Console, by kontrolować jej działanie i indeksowanie przez roboty sieciowe
  • Wprowadzamy przyjazne adresy podstron – jeśli strona na to pozwala.
  • Dodajemy podstrony – jeśli jest to potrzebne.
  • Przerabiamy strony typu one page na bardziej rozbudowane witryny.
  • Dostarczamy stronie wartościowych linków – zgodnie z obraną strategią pozycjonowania.
  • Codziennie monitorujemy pozycje na wybrane do pozycjonowania frazy – klienci mają dostęp do panelu, w którym widać osiągnięte pozycje.
  • Zajmujemy się usunięciem ewentualnych filtrów i kar, które ciążą na stronie.
  • Wykonujemy audyt witryny i linków – przegląd na start umowy.
  • Optymalizujemy meta tagi, zwłaszcza na stronie głównej, na podstronach z menu, związanych z kategoriami czy pozycjonowanymi hasłami. W przypadku sklepów internetowych nie trzeba optymalizować podstrony każdego produktu.
  • Dbamy, by strona była dostępna pod jednym adresem – wykonujemy przekierowania, jeśli jest taka potrzeba.
  • Dostarczamy nowe treści na stronę i usuwamy duplikaty treści – jeśli taki problem występuje. Działania związane z treściami wymagają akceptacji ze strony klienta, wprowadzamy je dopiero po uzyskaniu aprobaty dla takich działań.

Pozycjonowanie - "MUST BE" dla sklepu internetowego?

Przyjemny wygląd, szybkość, intuicyjność, dostosowanie do mobile oraz przejrzysta i szeroka oferta produktowa. To wszystko niezmiernie ważne czynniki wpływające na atrakcyjność Twojego sklepu internetowego. Są to jednak rzeczy istotne, dla kogoś kto już w Twoim sklepie jest. Jak jednak sprawić, by ten ktoś do sklepu w ogóle trafił? Jednym z ciekawszych i skuteczniejszych rozwiązań by pozyskiwać stale wysoki jakościowo ruch jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

Sklepy internetowe – z racji wielości podstron – są potencjalnym źródłem wielu różnych i unikalnych treści oraz zdjęć i wewnętrznych linkowań. Są też wspaniałą inspiracją dla blogowania wokół produktów lub usług, które sprzedajesz. Jest to sytuacja o tyle korzystna, że są to bardzo ważne czynniki w pozycjonowaniu stron internetowych i pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Marketing dla e-commerce – co się sprawdzi?

Spośród 30 milionów polskich internautów, ponad połowa dokonuje zakupów przez internet. Nikt nie może tego faktu zignorować, kto myśli lub już prowadzi handel w internecie. Jest kilka podstawowych sposób na rozbujanie każdego sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepu w internecie jest ważne, ale nim do niego przejdziemy omówimy krótko kilka ciekawych i innych przykładów.

Aukcje internetowe i ewolucja systemu Allegro

Obecnie, klasyczny system aukcyjny na największej platformie sprzedażowej jest wypierany przez klasyczny system zakupów internetowych. Można powiedzieć, że są to sklepy w sklepach korzystające z ogromnej ilości użytkowników agregowanych przez ten portal. Jeżeli prowadzisz handel detaliczny i celujesz w większą ilość transakcji to prędzej czy później na pewno warto się tym zainteresować.

Social Media

W branżach jak kosmetyki, odzież, elektronika czy biżuteria social media mogą okazać się niebywałym sojusznikiem. Mnóstwo marek zbudowało swoją rozpoznawalność właśnie poprzez sociale i influencerów, którzy z nich korzystają. Umiejętne wykorzystanie social mediów wygeneruje znaczny ruch i sprzedaż na docelowej stronie internetowej. Oprócz tego social media oferują stosunkowo dobre dopasowanie klientów do promocji. Dzięki nimi wchodzisz w interakcję z użytkownikami i masz szansę zbudować prawdziwą społeczność wokół marki – nawet małe ale prężne środowisko ambasadorów może rezonować na setki i tysiące innych klientów, którzy się wciąż wahają.

Google Ads

Potrzebujesz szybkich efektów. Efektów, które łatwo zmierzysz, porównasz i będziesz mógł nieustannie monitorować? Wybierz Google Ads. System reklamowy Google Ads oferuje przejrzysty i uczciwy model rozliczenia za kliknięcia. Oznacza to, że zapłacisz tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie w reklamę tekstową czy graficzną i tym samym przejdzie na Twoją stronę docelową. To już połowa sukcesu prawda? Obok pozycjonowania stron i pozycjonowania sklepów internetowych, to główna oś działalności agencji Verseo. Klienci cenią sobie tego typu rozwiązanie ze względu na dogłębną analitykę i elastyczność. Zależnie od pogody, daty kalendarzowej, wydarzeń i innych czynników wpływających na Twój biznes możesz włączać, wyłączać, podwyższać lub obniżać budżet, a także dostosowywać formy graficzne i tekstowe do konkretnych potrzeb.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Bycie wysoko w wynikach organicznych wyszukiwarki jest więcej niż uzasadnione! Po pierwsze – firmy i sklepy obecne na pierwszej stronie wyszukiwania budzą zaufanie użytkowników wyszukiwarki. Wedle badań w 95% przypadków wyszukujący nie przechodzą do drugiej strony wyszukiwań, więc bycie w top10, a szczególnie w top3, zapewnia – w zależności od pozycjonowanych fraz – niekiedy gigantyczny ruch. Ogólne lub wysoko konkurencyjne frazy mogą – i zazwyczaj są – bardzo trudne do osiągnięcia. Nie oznacza to jednak, że muszą być najlepszym i jedynym rozwiązaniem. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie sklepu internetowego na długi ogon – czyli ściślejsze zapytania, które potencjalnie lepiej konwertują.

Każdą opcję z powyżej wymienionych oferujemy jako SECURION TEAM!

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych tyle trwa?

Czas oraz ilość pracy, jaką trzeba włożyć w pozycjonowanie, są uzależnione od wielu czynników – stan strony przed rozpoczęciem optymalizacji, możliwości jakie daje CMS, ilość oraz trudność słów kluczowych, a także poziom otrzymanych przez pozycjonera dostępów.

Optymalizacja czyli przygotowanie strony do wyścigu o top10 to pierwszy etap, który musi przejść każda witryna. Czas, jaki trzeba poświęcić na jej przeprowadzenie, ściśle powiązany jest z ilością fraz kluczowych oraz wielkością strony, o przygotowaniu jej nie wspominając. Na tym etapie istotny jest kontakt z właścicielem – negocjacje dotyczące zawartości nagłówków h1 (oraz objętości i umiejscowienie tekstów, zgodę na dodanie nowych stron, a także ewentualny kontakt z programistą, w celu przebudowania niektórych elementów strony.

Ciężko jest określić dokładne ramy czasowe rządzące optymalizacją, trudno również jednoznacznie określić jej zakończenie, zwłaszcza w przypadku stron, które nieustannie uzupełniane są o nowy content.
Każde usunięcie wykonanej już optymalizacji, cofa cały proces do samego startu. Podobnie jest w przypadku zmian na stronie, a zwłaszcza jej całkowitego przebudowania.