Sprzedaż B2B oraz B2C
Sprzedaż oraz marketing B2B będzie znacznie różnił się od tego B2C, mimo tego, że mogą być w nim wykorzystywane te same narzędzia. Google Ads, pozycjonowanie, reklama w mediach społecznościowych. To wspólne kanały, jednak samą promocję w nich będzie organizować się w trochę inny sposób. W B2B pojawią się takie kanały sprzedaży, które w segmencie B2C pełnią marginalną funkcję lub nie ma ich w ogóle. Wszelkiego rodzaju targi branżowe, tak zwane zimne telefony to coś, co jest specyficzne dla B2B. Marketing B2B to w dużej części także pozyskiwanie tak zwanych leadów, czyli kontaktów sprzedażowych. To one są pierwszym elementem na ścieżce do udanej sprzedaży. Czymś, co jest w obecnych czasach równie ważne w obu segmentach, jest obecność w Internecie. Bez niej będzie bardzo trudno działać w wielu branżach.

Co to jest sprzedaż B2B?
Na przestrzeni ostatnich 10 lat Internet stał się wiodącą platformą wymiany handlowej. Znakomicie wkomponował się w ten obszar system sprzedaży B2B.
Termin B2B, czyli business to business, definiowany jest jako zespół relacji, które zachodzą między firmami. Transakcje B2B obejmują: przygotowywanie i wyszukiwanie ofert, realizacja zamówień i potwierdzanie ich odbioru, serwisowanie, magazynowanie, zaopatrzenie, sporządzanie dokumentacji, marketing oraz dokonywanie płatności.
Celem biznesowym w sprzedaży B2B jest wzrost przychodów, pozyskanie lojalnych klientów oraz rozwój skutecznych zespołów sprzedażowych. Transakcje B2B są realizowane przez internet głównie za pośrednictwem internetowych platform handlowych, mających postać giełd towarowych, portali branżowych oraz witryn aukcyjnych i handlowych. Sprzedaż B2B budowana jest stopniowo, systematycznie, z wyczuciem, według określonych procedur. Niezbędne są efektywne relacje z klientem przy wykorzystaniu: telefonu, e-maila, social mediów i bezpośrednich spotkań. B2B jest formą sprzedaży, która pozwala na skuteczne i rozwojowe wykorzystanie relacji zachodzących pomiędzy firmami oraz na skrócenie drogi między producentem, a klientem końcowym. Sprzedaż w B2B stanowi nowoczesną alternatywę dla tradycyjnych kanałów dystrybucji.
Sprzedaż B2B by SECURION

Sprzedaż w systemie B2B niesie ze sobą wiele korzyści. Wśród nich są: automatyzacja działań, kontrola zamówień, znaczne obniżenie kosztów nawiązywanych relacji, a także usprawnienie płatności oraz procesów, które stanowią nieodłączny element kontaktów z dostawcami i odbiorcami, uproszczenie kontaktów handlowych.
SECURION TEAM zapewnia szeroką współprace w tym zakresie.
Sprzedaż B2C by SECURION
Główne zadania B2C oscylują wokół:
- pozyskania klienta, z tego względu treść i wygląd strony powinien przyciągać uwagę
- zagwarantowanie przyjaznego interfejsu użytkownikowi
- utworzenie punktu sprzedaży towarów przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości.

Poziomy w Business to Customer
B2C ma zastosowanie dla różnych form działalności przedsiębiorczej, a wprowadzanie oferty na rynek można rozpocząć na każdym poziomie: od prostej w obsłudze strony internetowej do wielofunkcyjnego systemu transakcji internetowych, a także udziału w elektronicznych giełdach.
Standardowa i mało rozbudowana forma portalu B2C może posiadać ofertę towarów oraz funkcję składania i realizacji zamówienia za pośrednictwem różnych urządzeń, np. telefonu, e-maila. Do systemu można dołączyć funkcje samodzielnego dokonania zakupu i realizacji płatności on-line przez klienta.
Dodatkowo można zaoferować klientowi bezpośrednią pomoc w czasie składania zamówienia, co polega na dostarczaniu do niego szybkich odpowiedzi na nurtujące pytania i pojawiające się jakiekolwiek wątpliwości związane z transakcją.
Wyższy poziom e-handlu w Internecie charakteryzuje się możliwością konstruowania indywidualnej sieci z klientem, która powstaje na podstawie oferowanych mu rabatów od ilości zakupionych produktów oraz tworzenie odpowiednich portali dostosowanych do wymagań indywidualnego konsumenta.